پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 297
ديروز : 1433
ماه : 37750
 
تاریخ : پنجشنبه 1 تير 1396     |     کد : 507

فایناس خط دو قطار شهری تبریز به مراحل پایانی خود نزدیک می شود

شهردار تبریز در جلسه مهمی با نمایندگان ارشد بانک چینی و کنسرسیوم فاینانس ، بر ضرورت اتمام فرآیند استفاده از تسهیلات فاینانس خارجی برای خط 2 متروی تبریز تأکید کردند.

به گزارش واحد فرهنگی، اجتماعی و روابط عمومی سازمان قطار شهری تبریز، شهردار تبریز در جلسه مهمی با نمایندگان ارشد بانک چینی و کنسرسیوم فاینانس ، بر ضرورت اتمام فرآیند استفاده از تسهیلات فاینانس خارجی برای خط 2 متروی تبریز تأکید کردند.

در این جلسه که دیشب همراه با برگزاری ضیافت افطار بخاطر حضور آقای دکتر نجفی و در تهران برگزار شد، شهردار تبریز ضمن تأکید بر اهمیت تأمین فاینانس خارجی برای پروژه خط 2 قطار شهری تبریز، از تلاشهای مجدانه دست اندرکاران موضوع در شهرداری تبریز، سازمان قطارشهری و کنسرسیوم ایرانی- چینی فاینانس، تقدیر نموده و بر حمایت همه جانبه خود از این پروژه اقتصادی تأکید نمودند. ایشان ابراز امیدواری کردند که مراحل باقیمانده نیز ظرف چند ماه آتی نهایی شود.

لازم بذکر است فرآیند اخذ فاینانس خارجی در کشور ما بسیار پیچیده بوده و نیازمند اخذ مجوزهای متعدد  از مبادی مختلف قانونی و طی مراحل مختلفی است که این مهم  برای خط 2 متروی تبریز از حدود دوسال قبل آغار شده و پس از طی مسیر مربوطه، هم اینک به مراحل پایانی خود نزدیک شده است. لازم بذکر است بیش از 350 پروژه در فهرست «سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران» قرار دارند که از این میان، پروژه خط 2 متروی تبریز در اولویتهای نخست قرار دارد و این پروژه در بین سازمان های قطارشهری کشور نیز بعنوان پیشرو شناخته میشود.

با اتمام این فرآیند مبلغ 420 میلیون دلار به پروژه خط 2 تزریق مالی انجام خواهد شد و منابع مالی اجرا و راه اندازی فاز اول خط 2 قطارشهری تبریز بطول 10 کیلومتر تأمین خواهد شد.

خاطر نشان می شود آقای مهندس شفیعی ایران نژاد معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان قطار شهری تبریز به عنوان نماینده سازمان و متولی امر فایناس خارجی خط دو به همراه مهندس غلامرضا بخشی، مدیر پروژه خط دو سازمان، در این نشست حضور داشتند.











نوشته شده در   پنجشنبه 1 تير 1396  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  1560
PDF چاپ چاپ