پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 297
ديروز : 1433
ماه : 37750
 
تاریخ : پنجشنبه 31 فروردين 1396     |     کد : 504

توضیحات سازمان در خصوص جابجایی برخی درختان موجود در مسیر خط دو قطار شهری تبریز

روابط عمومی سازمان قطار شهری تبریز، برای آغاز عملیات ایستگاه سازی خط دو مترو تبریزو ملزومات آن و فرافکنی برخی از رسانه ها در خصوص قطع درختان موجود در مسیر خط دو قطار شهری تبریز،توضیحات کارشناسی سازمان را برای تنویر افکار عمومی ضروری می داند.

روابط عمومی سازمان قطار شهری تبریز، برای آغاز عملیات ایستگاه سازی خط دو مترو تبریزو ملزومات آن و فرافکنی برخی از رسانه ها در خصوص قطع درختان موجود در مسیر خط دو قطار شهری تبریز،توضیحات کارشناسی سازمان را برای تنویر افکار عمومی ضروری می داند.

در مسیر خط دو مترو تبریز، بررسی های زیادی برای افزایش سازگاری پروژه با فضای سبز موجود انجام یافته است. در برخی ایستگاهها عملیات اجرایی الزاماً با فضای سبز موجود در آن ایستگاه تداخل داشته و کارشناسان با سنجش میزان موفقیت انتقال درختان با اطلاع رسانی قبلی از طریق فضا سازی بصری و درج در رسانه های جمعی، اقدام به انتقال درختان به مکانهای پیش بینی شده می کنند.

دو ایستگاه مهم خط دو، ایستگاه شماره 5 (واقع در خیابان قره آغاج«قدس»، روبروی بیمارستان کلیوی) و دیگری شماره 8( واقع در روبروی فرمانداری و استانداری) در مسیر فضای سبز قرار گرفته است. اقدام به جابجایی درختان مکانهای مذکور با توجه به حساسیت آن با رایزانی های انجام شده با سازمان پارکها وفضای سبز شهرداری و همچنین استانداری آذربایجانشرقی، مدیریت شهری تبریز، کمیسیون حفظ و گسترش سازمان پارکهای تبریز و پس از تأیید موضوع و تصویب کلیات ایستگاه های خط دو قطار شهری تبریز در کمیسیون ماده 5 وابلاغ آن با اطلاع رسانی قبلی به شهروندان ونصب بنر اجرا شده است.

شهروندان فهیم تبریز بر این موضوع واقفند که مترو، یکی از اصلی ترین طرحهای زیست محیطی محسوب می شود واز مزایای کیفی آن، کاهش آلودگی هوا و حل معضل ترافیک است. امروز در مکانهای مذکور، ایستگاههایی ساخته می شود که شهروندان گرامی فردا با کمترین هزینه و کمترین زمان ممکن با مترو به مقصد برسند. امروز برای ساخت ایستگاهی از خطوط مترو برای شهروندان قدرشناس مشکلات و موانعی به وجود آورده ایم ولی همشهریان عزیز بر این مسأله واقفند که هر ساختی با سختی هایی مواجه می باشد. تحمل وشکیبایی تان را ارج می نهیم ونیازمند همراهی شما با مجموعه زحمتکش وتلاشگر قطار شهری تبریز هستیم.

در پایان لازم است به اطلاع کلیه شهروندان برسانیم که هیچ یک از درختان موجود در محدوده ایستگاهها از بین نمی رود. بلکه با همکاری سازمان پارکها وفضای سبز شهرداری در مکانهای پیش بینی شده، کاشته می شود. این مشکل تنها برای قطار شهری تبریز نیست بلکه همه کلانشهرها از قبیل تهران، اصفهان، شیراز و مشهد که دارای سیستم قطار شهری هستند این مشکلات را دارند. همه این اقدامات برای داشتن شهری زیبا ومدرن برای شهروندان لایق تبریزی می باشد.

« واحد فرهنگی، اجتماعی و روابط عمومی سازمان قطار شهری تبریز و حومه»




نوشته شده در   پنجشنبه 31 فروردين 1396  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  1139
PDF چاپ چاپ