پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 297
ماه : 36835
 
تاریخ : چهارشنبه 16 فروردين 1396     |     کد : 503

مصاحبه با مدیر پروژه مسیر وپایانه ها در خصوص آخرین وضعیت قطار شهری تبریز

حرکت قابل قبول متروی تبریز مدیر پروژه مسیر و پایانه های سازمان قطار شهری تبریز با اشاره به پیشرفت عملیات اجرایی قطار شهری تبریز نسبت به سایر شهرها می گوید: در مقایسه با تهران شتاب کنونی متروی تبریز قابل قبول است و در مقایسه با سایر شهرها وضعیت بهتری دارد.

حرکت قابل قبول متروی تبریز

به گزارش واحد فرهنگی، اجتماعی و روابط عمومی سازمان قطار شهری تبریز، مدیر پروژه مسیر و پایانه های سازمان قطار شهری تبریز با اشاره به پیشرفت عملیات اجرایی قطار شهری تبریز نسبت به سایر شهرها می گوید:

در مقایسه با تهران شتاب کنونی متروی تبریز قابل قبول است و در مقایسه با سایر شهرها وضعیت بهتری دارد. برای 2018 اولین اقدام متروی تبریزافتتاح ایستگاه مترو میدان ساعت، چهارراه منصور و آبرسان است. گردشگران برای بازدید از مرکز شهر می توانند از مترو استفاده کنند.  طبق برآوردهای انجام شده ایستگاه سه راه امین نیز تا 2018 به مرحله افتتاح خواهد رسید.

« پیمان علی پور »  به مشکلات احداث مترو در تبریز اشاره کرده و ادامه می دهد: کارهای اجرایی در مرکز شهر مشکلات خاص خود را دارد. مشکلاتی مانند وجود مکان های قدیمی و تاریخی به علت بافت فرسوده، بالا بودن سطح آب زیر زمینی، و بحث تملک از مهمترین آن ها است. تملک محل ایستگاه های قطار شهری برای احداث،  معضل بزرگی است که نیاز به تعامل بیشتری  با دستگاه های اجرایی استانی و شهری دارد.

وی با اشاره به بودجه متروی  تبریز  در سال جاری اعلام می کند:بودجه مورد نیاز برای تکمیل خط یک 600 میلیارد تومان است. در سال 95 کمک مالی و تامین هزینه ها به موقع صورت گرفت. اگر در سال 96 این امر محقق شود و بودجه به موقع به قطار شهری تخصیص یابد، در این سال هم خطوط به موقع به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

 

وی با دفاع از عملکرد متروی تبریز معتقد به شتاب گرفتن فعالیتهای عمرانی در متروی تبریز است و یادآور میشود: بهره برداری از ایستگاه میدان ساعت نمونه بارز این شتاب است. کارهای انجام شده و پیشرفت حاصله از آن در میدان ساعت جهت تکمیل مسیر نسبت به چند  ماه گذشته تفاوت زیادی نشان می دهد. طی دو ماه کل نازک کاری میدان ساعت به انجام رسید. با حمایت های مسئولین امر فاز سوم  خط یک نیز خیلی سریع به بهره برداری خواهد رسید. دلیل این پیشرفت وحدت رویه بین مسئولین شهری و مدیریت یکپارچه شهری است.

 

 به گفته مدیر پروژه مسیر و پایانه های سازمان قطار شهری تبریز در مورد آموزش شهروندی نیز اقداماتی صورت گرفته و آموزشهای به شهروندان ارائه می شود. وی از شهروندان می خواهد تا از سایت قطار شهری و شرکت بهره برداری بازدید کنند. به رفاه سالمندان و کودکان در مترو توجه کنند و  به زمان بندی حرکت مترو توجه کنند که زیاد معطل نشوند.

 

وی خاطر نشان می کند: آموزش های  شهروندی جهت استفاده از  مترو باید متناسب با  نیاز مخاطب طراحی شود و این آموزشها باید در محور مترو ناب با رعایت احترام به حقوق دیگران، مترو شاداب بدون آسیب های اجتماعی، رفاه و آسایش در مترو با رعایت قوانین شهروندی و رعایت قانون صورت گیرد






نوشته شده در   چهارشنبه 16 فروردين 1396  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  2466
PDF چاپ چاپ