پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 440
ماه : 38152
 
تاریخ : پنجشنبه 19 اسفند 1395     |     کد : 500

گزارشی بر پروژه ایستگاه 12(واقع در سه راه امین- محققی) خط یک قطار شهری تبریز

به گزارش واحد فرهنگی، اجتماعی و روابط عمومی سازمان، پروژه ایستگاه 12 خط یک قطار شهری تبریز، شفت پشتیبانی تونل های عمیق خط یک بوده که پشتیبانی حفاری دو رشته تونل عمیق را از سه راه امین تا میدان امام حسین(ع) لاله بر عهده داشت. عملیات ایستگاه سازی این ایستگاه حدود هشت ماه است شروع شده است. و تأخیری در اجرای عملیات پروژه با توجه به اینکه این ایستگاه یکی از دو شفت واقع در خط یک است وجود ندارد.

به گزارش واحد فرهنگی، اجتماعی و روابط عمومی سازمان، پروژه ایستگاه 12 خط یک قطار شهری تبریز، شفت پشتیبانی تونل های عمیق خط یک بوده که  پشتیبانی حفاری دو رشته تونل عمیق را از سه راه امین تا میدان امام حسین(ع) لاله بر عهده داشت. عملیات ایستگاه سازی این  ایستگاه حدود هشت ماه است شروع شده است. و تأخیری در اجرای عملیات پروژه با توجه به اینکه این ایستگاه یکی از دو شفت واقع در خط یک است وجود ندارد.

پروژه موجود در سه راه امین (محققی) مشتمل بر شفت پشتیبانی تونل های عمیق خط یک و ایستگاه 12 خط مذکور است. لذا لازم بود تا اتمام حفاری تونل های عمیق، کارگاه برقرار  باشد. همچنین با توجه به عملیات اجرایی تونلها، احداث ایستگاه به صورت همزمان مقدور نبوده است. لذا بعد از اتمام حفاری تونلهای عمیق، عملیات ساخت ایستگاه، حدود 8 ماه است که آغاز شده است.

کلیه انحرافات ترافیکی و ساخت حصار کارگاه با کسب مجوز از مراجع ذیصلاح صورت گرفته و معابر عمومی جهت تردد عابران باز بوده و تردد به صورت کامل جریان دارد و مانعی جهت کسب و کار اصناف نمی باشد.

با عنایت به اینکه احداث خطوط قطار شهری تبریز جزو طرحهای ملی بوده لذا در اجرای این خطوط سعی شده حتی المقدور از فضاهای عمومی استفاده شود. ودر صورت نیاز از املاک خصوصی نیز تملک شده که محل سه راه امین، محل ساخت ایستگاه 12 جزو معابر عمومی و پایانه قبلی شرکت اتوبوس رانی است. و هیچگونه تعدی به حریم مالکان خصوصی املاک صورت نگرفته است.



نوشته شده در   پنجشنبه 19 اسفند 1395  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  1944
PDF چاپ چاپ