پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 440
ديروز : 1106
ماه : 39392
 
تاریخ : چهارشنبه 27 فروردين 1393     |     کد : 276

ورود واگنها با تشریفات و مراسم ویژه و منحصر به فرد به شهر تبریز

به گزارش روابط عمومی سازمان قطار شهری تبریز و حومه، امروزچهارشنبه 27 فروردین ماه 1392 با ورود اولین سری واگن ها و برگزاری مراسم ویژه در این راستا با مشارکت شهروندان گرامی،رویدادی تاریخی در تاریخ شهر تبریز ثبت شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان قطار شهری تبریز و حومه، امروزچهارشنبه 27 فروردین ماه 1392 با ورود اولین سری واگن ها و برگزاری مراسم ویژه در این راستا با مشارکت شهروندان گرامی،رویدادی تاریخی در تاریخ شهر تبریز ثبت شد.

مراسم ویژه ورود 5دستگاه واگن با تشریفات خاص و با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان حضرت آیت الله شبستری ومسوولان استانی وشهری و عموم شهروندان در تفرجگاه ائل گولی تبریز برگزارشد.

قبل از برگزاری مراسم، روابط عمومی سازمان با مشارکت روابط عمومی شهرداری مرکز تمهیدات لازم از قبیل فضا سازی بصری، بنرها و سازه منحصر به فرد میدان ساعت شهر به صورت نمادین در منطقه آماده شده بود.

در ابتدای مراسم، مهندس محمدصادق پشمینه آذر، مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز، با ارائه گزارش در خصوص ترخیص اولین سری واگن ها و ورود آنها به شهر تبریز خاطر نشان کرد: با مشارکت و عزم دولت و شهرداری و همچنین تلاشهای مستمر مدیران قبلی وفعلی، این زحمات به بار نشسته و امروز شاهد ورود 5 دستگاه واگن ها هستیم.

بعد از این مرحله، مراحل دیگری از قبیل مونتاژ، تست های سرد و گرم و سایر تمهیدات بایستی انجام شود.ولی آنچه مسلم است این یک رام قطار(5دستگاه) بالطبع جوابگوی نیاز شهروندان نخواهد بود . و بیشتر برای آشنایی شهروندان با فرهنگ متروسواری و آموزشهای شهروندی مورد استفاده قرار می گیرد. و در فاز اول خط یک شامل 6 ایستگاه از منطقه ائل گولی تا ایستگاه 6 استاد شهریار تقدیم به مردم عزیز می شود. تا در آینده با ورود سایر واگنها و گسترش خط یک تا میدان ساعت، مردم بتوانند از این سرمایه ملی استفاده کنند.و این در سایه همکاری ارگانها با یکدیگر و تعامل و عزم جدی میسور می شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه گفت: 14 هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است تا خط یک مترو این شهر به بهره برداری کامل برسد.

محمد صادق پشمینه آذر روز چهارشنبه در آیین رونمایی از پنج واگن خط مترو تبریز که در روزهای اخیر وارد این شهر شده است، اظهار کرد: این خط 17.2 کیلومتر طول دارد و ائل گلی در جنوب شرق تبریز را به ایستگاه لاله در جنوب غرب این شهر وصل می کند و در روزهای آینده و با انجام تست های لازم، فاز نخست این خط به طول هفت کیلومتر به بهره برداری می رسد.
 
وی اضافه کرد: البته با یک رم قطار هدف سازمان قطار شهری تبریز محقق نمی شود و برای پاسخگویی به نیازهای مردم باید تمام 180 واگن مترو تبریز وارد این شهر شود.

پشمینه آذر گفت: از 315 واگن خریداری شده به ارزش 127 میلیون یورو، نزدیک به 180 واگن به مترو تبریز اختصاص دارد و دیگر واگن ها برای اصفهان و شیراز خریداری شده اند و ما پیگیری خواهیم کرد تا با آوردن واگن ها به تبریز، خدمات مطلوبی به شهروندان ارایه دهیم.

وی افزود: عملیات خط دو مترو تبریز نیز از قراملک تا میدان بسیج آغاز و تاکنون 300 متر حفاری شده و کارهای مطالعاتی خط سه و چهار نیز در حال انجام است.

شهردار کلانشهر تبریز، قطار شهری را آغاز بهار عمرانی پروژه ها معرفی کرد و عزم جدی شهرداری را در خصوص پیشرفت شهر که یکی از آنها سیستم حمل ونقل ریلی می باشد اعلام نمود.

شهردار تبریز گفت: با توسعه حمل و نقل سالم و پایدار، شهرداری تبریز از تسهیلات دولتی برخوردار خواهد شد.

  دکتر نجفی در مراسم ورود اولین سری از واگن های قطار شهری با اعلام این خبر، از توافق شهرداری های کشور با وزارت نفت خبر داد و افزود: با اجرای این توافق نامه، شهرداری های کشور، با اجرای سیاست های توسعه حمل و نقل سالم و پایدار، از تسهیلات دولتی ، به مبلغ جمعاً 100 میلیون دلار برخوردار خواهند بود. بنابراین باید مسئولان شهری، استانی و همچنین شورای اسلامی شهر، دست به دست یکدگیر دهند، تا از فرصت این تسهیلات به نحو احسن بهره مند شویم.

 
وی با اشاره به روند ورود واگن های قطار شهری به تبریز اظهار داشت: به لطف خدا و دعای خیر مردم، اراده کرده ایم با ۹۰۰ میلیون دلار فاینانس به شکل EPCF از طریق چین و 50 درصد در داخل کشور، با مساعدت دولت محترم و مصوبه شورای اسلامی شهر در بودجه سال 93، مشکل نقدینگی قطار شهری و از تراموای شهری تبریز و اتوبوس رانی برقی را حل و فصل کنیم.

در آخر نماینده محترم ولی فقیه در استان، حضرت آیت الله شبستری با بیان اینکه،مترو دارای مزایای بسیار از جمله، کاهش آلودگی هوا و مدیریت زمان وصرفه جویی در اتلاف وقت ایمن بودن از ویژگی های استفاده از قطار شهری در شهرهای بزرگ می باشد. ایشان از مسوولان مربوطه خواست که فرهنگ مترو سواری را نیز با ابزار گوناگون به شهروندان آموزش دهند.

آیت الله مجتهدشبستری اظهارکرد: کار مترو بسیار سخت و ظریف است و قطار شهری تبریز باید در اجرای ان دقت کند تا مالکان و صاحبان املاک با کوچک ترین خطری مواجه نشوند.وی همچنین از سازمان قطار شهری تبریز خواست با سرعت و دقت لازم و رعایت تمام جوانب، خط یک مترو تبریز را افتتاح و در اختیار شهروندان قرار دهد.

در پایان آیین رونمایی از واگن ها با حضور مسوولان انجام شد. این موفقیت بزرگ را به همه شهروندان عزیز تبریک عرض می نمائیم






























نوشته شده در   چهارشنبه 27 فروردين 1393  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  2133
PDF چاپ چاپ