پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 508
ديروز : 1642
ماه : 37930
 
تاریخ : دوشنبه 25 آذر 1392     |     کد : 233

مصاحبه مدیر عامل محترم سازمان با روزنامه جام جم. خبری

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز گفت: تا پایان سال92 اول خط (1) قطار شهری تبریز که شامل 5 ایستگاه است به مرحله بهره برداری می رسد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان در مصاحبه مدیر عامل سازمان با روزنامه جام جم ؛ مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز گفت: تا پایان سال92  اول خط (1) قطار شهری تبریز که شامل 5 ایستگاه است به مرحله بهره برداری می رسد.

  مهندس جواد انصاری با اشاره به میزان اعتبار هزینه شده در خط (1) گفت: هزینه برآورد شده برای تکمیل خط (1) با احتساب 30 دستگاه واگن 1260 میلیارد تومان می باشد که تاکنون 800 میلیارد تومان آن هزینه شده و 460 میلیارد تومان دیگر باید هزینه شود. که البته الان تعداد واگنها را به 180 دستگاه، افزایش داده ایم و هزینه 150دستگاه اضافی راکه برای خط دو نیز برای 15 سال کفایت خواهد کرد باید اضافه شود.

 وی همچنین از ضرورت آغاز عملیات اجرایی خط (2)خبر داد و گفت:همزمان با عملیات احداث خط (1) عملیات اجرایی خط (2) قطار شهری تبریز نیز باید آغاز شود هرچند که اینکار بسیار سخت به نظر میرسد ولی جذب بودجه این خط و نقشی که افزایش خطوط قطار شهری در توسعه و عمران روز افزون شهر ، روان سازی و کاهش ترافیک شهری ایفا خواهد کرد بیانگر لزوم آغاز عملیات اجرایی این خط می باشد. که الان در همه شهرهای صاحب مترو کشور، خط دو را همزمان با خط یک آغاز کرده اند.

 مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز میزان اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل خطوط (1)و (2) تبریز را 4000 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:یکی از اقدامات مهم سازمان طی سال جاری تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز از طریق جلب و جذب سرمایه گذار خصوصی با ایجاد مراکز تجاری و خدماتی در ایستگاهها بوده است که برنامه ریزی ما برای تامین حداقل 1000 میلیارد تومان اعتبار از این طریق می باشد.

 مهندس جواد انصاری با اشاره به تدوین سند پایش فعالیتهای بهره برداری سازمان قطار شهری تبریز گفت:این سند یکی از جامع ترین ومنحصر به فرد ترین سندهای فنی پروژه های عمرانی در کشور محسوب می شود که شامل 750 مورد اقدام برای آغاز بهره برداری فاز اول خط (1)در سال جاری می باشد.

وی در خصوص میزان ظرفیت جا به جایی مسافر توسط قطار شهری تبریز گفت:ظرفیت نهایی خط (1) در هر ساعت 30 هزار نفر خواهد بود و در افق طرح نیز با بهره برداری 1ز 4 خط روزانه حدود 800 هزار نفرمسافر از طریق قطار شهری جا به جا می شود که این میزان 25 درصد از مسافرتهای درون شهری تبریز را شامل می شود.

مدیر عامل سازمان  قطار شهری تبریز در ادامه با اشاره به اینکه سازمان به دنبال تامین منابع مالی از طریق بخش غیر دولتی،انتشار اوراق مشارکت وتسهیلات فاینانس می باشد ابراز داشت: یکی از مهمترین اولویتهای ما در سازمان راه اندازی واحد تحقیق و توسعه برای بومی سازی تجهیزات ثابت و متحرک ریلی در یک بازه زمانی مشخص برای خارج کردن صنعت ریلی کشور از وابستگی است و به جرات میتوان گفت در این زمینه اولین در کشور هستیم.



نوشته شده در   دوشنبه 25 آذر 1392  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  1522
PDF چاپ چاپ