پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 310
ديروز : 1100
ماه : 39122
 
تاریخ : يکشنبه 17 مرداد 1400     |     کد : 868

همزمان با روز خبرنگار صورت گرفت؛

تقدیراز خدمات فعالان رسانه ای استان توسط مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه ضمن حضور در دفاتر تعدادی از رسانه های استان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار از نزدیک با اصحاب رسانه دیدار و گفتگو کرد.

مهندس مصطفی مولوی فرد به همراه معاونان خود از سرپرستی خبرگزاری ایرنا در آذربایجان شرقی، سرپرستی خبرگزاری ایسنا در استان، پایگاه خبری نصر نیوز، سرپرستی روزنامه همشهری در استان ، سرپرستی روزنامه ایران در استان و... بازدید به عمل آورد و به سوالات خبرنگاران این رسانه ها پاسخ داد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه  در این دیدار ها با اشاره به آخرین وضعیت این پروژه  بزرگ شهری گفت: خط یک قطارشهری تبریز به ۹۸ درصد و خط ۲ نیز به ۱۸.۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
مصطفی مولوی فرد، با بیان اینکه خط یک قطارشهری تبریز به طول ۱۷.۲ کیلومتر اجرا شده است، افزود: تاکنون سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این خط تامین اعتبار شده که از این میزان بیش از سه هزار میلیارد تومان هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس شاخص های مختلف ارزش به روز شده میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای خط یک قطارشهری تبریز هفت هزار میلیارد تومان است، اظهار کرد: برای اجرای خط دوم قطارشهری تبریز به طول ۲۲.۴ کیلومتر نیز تاکنون یک هزار و ۲۵ میلیارد تومان تامین اعتبار شده و حدود ۹۷۰ میلیارد تومان هزینه شده که ارزش به روز آن حدود سه هزار میلیارد تومان است.
 مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریز و حومه گفت: در زمان کنونی از ۲ جهت در خط ۲ حفاری انجام می شود که یکی از بیمارستان امیرالمومنین آغاز شده و حدود ۳۰۰ تا ۴۵۰ متر به چهار راه «گجیل» مانده و دیگری نیز از بازارچه ماهی در باغمیشه شروع شده و حدود ۷۰ تا ۸۰ متر به طرف عباسی حفاری شده است.
مولوی فرد عمده مشکل در اجرای عملیات حفاری در خط ۲ قطارشهری تبریز را کمبود سیمان و نبود برق اعلام کرد و ادامه داد: با وجود این مشکلات عملیات حفاری ادامه دارد ولی از سرعت آن نسبت به ۲، سه ماه اخیر کاسته شده است.
وی یادآوری کرد: در صورت ادامه حفاری با روند قبلی، تا شهریور سال ۱۴۰۱ فاز یک آن تا جلوی استانداری آذربایجان شرقی حفاری می شد ولی با روند کنونی فاز یک خط ۲ قطارشهری تبریز به طول ۱۰ کیلومتر تا پایان سال آینده به اتمام می رسد.
مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریز و حومه با بیان اینکه خط یک قطارشهری تبریز دارای سه فاز بوده و فاز یک آن در سال ۹۴ به بهره برداری رسیده است، گفت: با وجود افتتاح فاز یک این خط در آن زمان هنوز این خط نواقصاتی دارد و به مرور زمان این نواقصات رفع و تکمیل می شود.
 


نوشته شده در   يکشنبه 17 مرداد 1400  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  205
PDF چاپ چاپ