پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 297
ماه : 36835
 
تاریخ : دوشنبه 14 تير 1400     |     کد : 858

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه:

کتاب حمل و نقل ریلی تبریز تجربیات ۱۸ ساله مترو تبریز را تبیین می کند

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به انتشار کتاب حمل و نقل ریلی تبریز گفت: این کتاب تلاش ها و تجربیات ۱۸ ساله مترو تبریز را تبیین کرده و به تصویر کشیده است.

مهندس مصطفی مولوی در آیین رونمایی از کتاب حمل و نقل ریلی تبریز ضمن تبریک روز قلم و روز شهرداری و دهیاری ها اظهار کرد: امروز روز تاریخی است که در تقویم‌ها به روز قلم شهرت دارد. خداوند در آموزه‌های قرآنی، نوشتن را موهبت بزرگی برای بشر دانسته است؛ زیرا این موهبت در کنار موهبت بیان، موجب کرامت انسانی می‌شود و انسان با تکیه بر خواندن و نوشتن طبیعت را در اختیار خود قرار داده است.
 وی افزود: بی گمان اگر اموری، چون خواندن و نوشتن نبود، انسان همانند دیگر موجودات زمینی نمی‌توانست تا اینجا پیشرفت کند و همه هستی را تحت سیطره و سلطه خویش در آورد و آن‌ها را مسخر خود گرداند؛ چرا که عامل حاکمیت انسان بر هستی و تسخیر آن‌ها، علم است.
وی ادامه داد: این نوشتن است که  کار را ماندگار می‌کند و عامل نشر و انتقال تجربیات و دانش به آیندگان می‌شود.
مولوی با اشاره به احساس نیاز تدوین این کتاب از سوی سازمان قطارشهری، دانشگاهیان و فعالان این عرصه افزود: در زمان جنگ در  لشکر عاشورا با مسئولیت شهید حمید باکری بعد از هر عملیات انتقال تجارب به شکل نوشتاری و گفتاری انجام می شد و تجربیات آنالیز شده و همه، دانش خود را از آن عملیات در جمع مطرح می کردند. این موضوع باعث تمایز این لشکر از دیگر لشکر ها بود به طوری که  در تمامی لشکر ها بعد از شهادت فرمانده،  شاهد افت یگان بودیم و در عملیات بعدی، این لشکر، به عنوان خط شکن قرار نمی گرفت و  تنها یگانی که بعد از شهادت شهید باکری آفند داشت لشکر عاشورا بود .
مدیر عامل سازمان قطار شهری با تاکید بر اینکه تدوین این کتاب، هزینه ای برای سازمان نداشته است، خاطرنشان کرد: در این پروژه مهم افراد متفاوت با سلایق مختلف کنار یکدیگر جمع شدند و همه با هدف مشترک قدم برداشتند و این نمونه کوچکی از اداره کارهای بزرگ می تواند باشد.
وی با اشاره به مشخصات این کتاب افزود: دوستان ما در این اثر، کتاب را به هفت فصل تقسیم کرده‌اند که در فصل اول؛ پیشینة حمل‌ونقل ریلی را در سه سطح جهانی، کشوری و شهر تبریز بررسی نموده‌اند ، در فصل دوم؛ ضرورت ایجاد حمل‌ونقل ریلی با تکیه بر اثرات زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی) بررسی شده است. فصل سوم به سیستم حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری تبریز اختصاص دارد، در فصل چهارم؛ مروری بر مدیریت پروژه را داریم ، فصل پنجم این کتاب به روند و روش‌های اجرایی خطوط قطار شهری تبریز اختصاص دارد. فصل ششم؛ فرصت‌ها و چالش‌ها و فصل هفتم نیز چشم‌انداز سیستم حمل‌ونقل ریلی تبریز را بررسی می‌کند.
 


نوشته شده در   دوشنبه 14 تير 1400  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  311
PDF چاپ چاپ