پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 297
ماه : 36835
 
تاریخ : پنجشنبه 27 آذر 1399     |     کد : 813

با دستور رئیس جمهور؛

بهره‌برداری از 4 ایستگاه خط یک قطار شهری تبریز آغاز شد

بهره‌برداری از 4 ایستگاه خط یک قطار شهری تبریز همزمان با افتتاح 99 پروژه ملی وزارت کشور در حوزه عمران و مدیریت شهری، با دستور رئیس جمهور آغاز شد.

دکتر حسن روحانی صبح امروز (پنج‌شنبه) در سی و هفتمین پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، دستور بهره‌برداری از 99 پروژه عمران و مدیریت شهری در سراسر کشور از جمله 4 ایستگاه خط یک قطار شهری تبریز را از طریق ویدئوکنفرانس صادر کرد.
ایستگاه‌های شماره 9، 16، 17 و 18 خط یک قطار شهری تبریز در مجموع با اعتباری بالغ بر 4740 میلیارد ريال و 8.4 میلیون یورو احداث شده‌اند.
ایستگاه شماره 9 (سالار ملی) با 10هزار مترمربع مساحت در سه طبقه، ایستگاه شماره 16 (امام حسین(ع)) با 7500 مترمربع مساحت در دو طبقه، ایستگاه شماره 17 (شهید باکری) با 7هزار مترمربع مساحت در دو طبقه و ایستگاه شماره 18 (نور) با 5500 مترمربع مساحت در دو طبقه ساخته شده‌اند.
رئیس جمهور در آئین افتتاح ایستگاه‌های قطار شهری تبریز، با بیان اینکه توسعه و آبادانی شهر تاریخی و بسیار مهم تبریز، برای دولت اهمیت زیادی دارد، افزود: دولت با تمام توان در کنار مدیریت شهری تبریز است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی با ابراز خرسندی از افتتاح ایستگاه‌های مترو در تبریز، اظهار داشت: کار بزرگی که در سه سال اخیر برای متروی تبریز انجام شده نشان از تلاش همه مردم و مسئولان آذربایجان شرقی است.
دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز در این مراسم آماری از اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل عمومی درون‌شهری ارائه کرد و گفت: ۱۷۹ کیلومتربه طول قطار شهری معادل ۵۴ درصد کل خطوط در حال بهره برداری اضافه شد. ۱۱۹ ایستگاه معادل ۵۳ درصد به ایستگاه های قطار شهری اضافه شده و ۶۹۱ واگن به تعداد ناوگان مترویی معادل ۳۷درصد اضافه شد. همچنین در حوزه نوسازی ناوگان اتوبوس رانی، ۱۱۶۰دستگاه اتوبوس نوسازی و ۱۲۰۰ دستگاه بازسازی شد. در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز، توانستیم ۷۳هزار تاکسی را تعویض و نوسازی کنیم.
شهردار تبریز هم در این آئین از اجرای 1044 پروژه عمران شهری از جمله 40 پارک محله‌ای در شهر تبریز در سه سال گذشته خبر داد و گفت: 3 هزار واحد مسکونی برای جابه‌جایی ساکنان مناطق حاشیه‌نشین در دست ساخت است.
ایرج شهین باهر با بیان اینکه مترو، اولویت نخست مدیریت شهری تبریز است، افزود: در سه سال اخیر 2800 میلیارد تومان اعتبار از سوی شهرداری به پروژه مترو تزریق شده است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به اتمام ساخت ایستگاه‌های باقی‌مانده خط یک متروی تبریز تا پایان دولت دوازدهم، خواستار عملیاتی شدن فاینانس خط دوم مترو از سوی بانک مرکزی شد.
همزمان با افتتاح ایستگاه‌های خط یک متروی تبریز، بهره‌برداری از 50 واگن مترو برای شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز در کارخانه ایریکو شهرستان ابهر آغاز شد.


 


نوشته شده در   پنجشنبه 27 آذر 1399  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  2049
PDF چاپ چاپ