پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 297
ديروز : 1433
ماه : 37750
 
تاریخ : چهارشنبه 26 آذر 1399     |     کد : 812

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز به ابهامات افتتاح چهار ایستگاه مترو تبریز پاسخ داد

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه ضمن حضور در برنامه تلویزیونی شهریمیز شبکه سهند به سوالات چالشی این برنامه در خصوص چرایی افتتاح چهار ایستگاه عبوری خط یک مترو تبریز پاسخ داد.

مهندس مصطفی مولوی در این گفت وگو با اشاره به سوالات مطرح شده در خصوص اینکه چرا سال گذشته یکبار رییس دفتر رییس جمهورفاز 3 خط یک مترو تبریز را افتتاح کرده و امسال نیز دوباره ایستگاه ها افتتاح می شود گفت: پروژه مترو یک پروژه خطی و طولی است و هر کیلومتر آن بالغ بر 700 میلیارد تومان هزینه در پی دارد، یک نگاه این است که ما منتظر شویم کل خط به طورکامل به اتمام برسد و افتتاح را یکجا انجام دهیم که این خیلی ایده آل است اما با شرایط موجود امکان پذیر نیست و شاهد هستیم که 18 سال این پروژه ادامه دار بوده است.

وی ادامه داد: نگاه دوم این است که همچون بسیاری از پروژه های طولی دیگر به مرور اقدام به افتتاح و استفاده از خدمات بکنیم، کاری که در سالهای94 و 95 در افتتاح فاز یک و دو خط یک انجام شده است و این فاز ها با تعریف ایستگاه های عبوری افتتاح شده به طوری که در آن دوره ایستگاه ها با برخی از نواقصات مثل نداشتن سقف هم افتتاح شده است و حتی یکی از ایستگاه های فاز دو هنوز افتتاح نشده است.
مولوی گفت: در خصوص فاز سه نیز با تلاش و همت تمام همکارانم در سازمان قطار شهری، پیمانکاران، مهندسان و کارگران در 13 آبان ماه سال گذشته نه در شعار بلکه در عمل مرگ بر امریکا را محقق ساختیم و در بهمن ماه همان سال قطار را در خط یک به ایستگاه پایانی رساندیم تا مردم غرب تبریز نیز از این خدمات بهره مند شوند .
مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز وحومه، در خصوص افتتاح چهار ایستگاه عبوری افزود:بعد از تایید تیم ریاست جمهوری که در محل ایستگاه ها حاضر شده بودند مقرر شد سه ایستگاه عبوری در فاز سه و یک ایستگاه عبوری در فاز 2 به صورت ویدیو کنفرانس و به دست شخص رییس جمهور افتتاح شود.
مولوی اشاره ای نیز به برخی مقایسه ها در خصوص افتتاح مترو و سد داشت و گفت: برخی می گویند مگر می شود یک سد را چند بار افتتاح کرد باید در پاسخ این افراد این موضوع تشریح شود که بله یک سد یک بار افتتاح می شود اما چند و یا چندین سال بعد پایاب ها افتتاح می شود، چند سال بعد اگر نیروگاه برق آبی داشته باشد وارد فاز بندی افتتاح این بخش می شود و در خصوص مترو نیز در مترو تهران نیز خط 6 سال ها پیش افتتاح شده است و همین هفته دو ایستگاه عبوری این خط مورد افتتاح قرار می گیرد.
وی با اشاره به جزئیات افتتاح ایستگاه های عبوری خط یک گفت: روز پنجشنبه شاهد افتتاح ایستگاه سالار ملی در خیابان امام خمینی (ره) ، ایستگاه امام حسین (ع) ،ایستگاه شهیدان باکری و ایستگاه نور در منطقه لاله خواهیم بود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز وحومه در خصوص وعده اش در رابطه با هر سه ماه و نیم افتتاح یک ایستگاه گفت: امروز ۱۰ ماه از این وعده می گذرد و ما توانستیم ۴ ماه از برنامه زمان بندی شده جلو تر باشیم ودر حدود ۱۰ ماه ایستگاه را به مرحله بهره برداری برسانیم که به علت کرونا برای هر کدام برنامه جداگانه گذاشته نشد.
وی با اشاره به اینکه بدون شک نواقصاتی در این پروژه وجود دارد گفت: ان شاالله به مرور مانند فازهای قبل نواقصات رفع می شود.
مولوی وعده خوشی نیز برای مردم داشت و گفت: تلاش می کنیم تا پایان شورای پنجم و دولت تدبیر و امید، ۳ ایستگاه عبوری دیگر را به بهره برداری برسانیم.
وی با اشاره به صحبت های خود در روز معارفه گفت: آن روز جهت نشان دادن اراده ،همت ، تلاش و ایجاد آمادگی در همکاران و نشان دادن سختی مسیر عرض کردم اگر شده با طناب هم قطار را به پایان لاله می رسانیم و خدا را شکر امروز این امکان فراهم شده است که شهروندان در جنوب غرب تبریز از خدمات مترو بهره مند شده اند.
 


نوشته شده در   چهارشنبه 26 آذر 1399  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  264
PDF چاپ چاپ