پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 478
ماه : 36444
 
تاریخ : شنبه 28 دي 1392     |     کد : 259

مصاحبه مدیر عامل سازمان با خبرگزاری آناج(خبری)

فاصله ترخیص واگن ها و افتتاح فاز یک کمتر از دو ماه خواهد بود جواد انصاری گفت: مبلغ 20 میلیون یورو برای ترخیص این واگن ها باید توسط بانک مرکزی و وزارت کشور واریز گردد که معادل ریالی آن به حساب بانک مرکزی واریز شده است و باید با پیگیری از این نهادها اقدامات لازمه انجام گیرد.

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز در این گفتگو در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت ورود واگن های خریداری شده برای افتتاح فاز یک خط یک مترو تبریز گفت: 5 واگن که سری اول واگن های خریداری شده است وارد کشورمان شده اند و در گمرک بندرعباس در انتظار واریز مبلغ و ترخیص هستند تا با انتقال به تبریز به کار گرفته شوند
وی افزود: مبلغ 20 میلیون یورو برای ترخیص این واگن ها باید توسط بانک مرکزی و وزارت کشور واریز گردد که معادل ریالی آن به حساب بانک مرکزی واریز شده است و باید با پیگیری از این نهادها اقدامات لازمه انجام گیرد

انصاری ادامه داد: پیگیری هایی توسط استاندار، معاون عمرانی، شهردار و ریاست مجمع نمایندگان استان و سایر مسئولین و نمایندگان شهرمان در جریان است تا تخصیص این مبلغ از سوی بانک مرکزی صورت بگیرد تا واگن ها ترخیص گردند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آناج، مدت زمان لازم برای سوار شدن مردم تبریز به مترو در مسیر فاز یک خط یک را کمتر از دو ماه پس از ترخیص واگن ها دانسته و گفت: اتصال واگن ها و انجام مراحل تست و آماده سازی در این فاصله انجام خواهد گرفت.

مدیر عامل سازمان قطار شهری کلانشهر تبریز خواستار پیگیری های گسترده تر توسط مسئولین استانی در خصوص ترخیص واگن های فاز یک متروی تبریز شده و گفت: امیدواریم این مشکل سریعتر رفع شده و شاهد آغاز مرحله بهره برداری از این پروژه عمرانی عظیم باشیم.

انصاری در پاسخ به سوال خبرنگار آناج از آمادگی کامل 5 ایستگاه فاز یک مترو تبریز خبر داده و گفت: نواقص جزئی ایستگاه میدان جانبازان نیز در حال رفع شدن است.

وی با اشاره به آماده بودن تمامی زیرساختهای مورد نیاز برای افتتاح فاز یک متروی تبریز گفت: حتی بلیط های متروی تبریز هم چاپ شده است البته پیشنهادی که ارائه کرده ایم ناظر بر این است که تا زمانی که بهره برداری به میدان ساعت نرسیده است، استفاده از مترو رایگان بوده و بلیط فروشی نداشته باشیم.

به زودی مشروح این گفتگو را که به موضوعاتی چون آغاز به کار مراحل حفاری خط دو مترو تبریز و انتقادات مطرح شده در این خصوص،وضعیت بودجه لازم برای پیشرفت این پروژه عظیم شهری، تغییرات در مسیرهای قطار شهری تبریز، مترو تبریز-سهند، فضاسازی فرهنگی ایستگاه های مترو و وضعیت مشکل تملک برخی ایستگاه های خط یک پرداخته شده است؛ در پایگاه اطلاع رسانی آناج خواهید خواند.



نوشته شده در   شنبه 28 دي 1392  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  2530
PDF چاپ چاپ